Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek!

Ezt az oldalt azért készítem, hogy a hozzám hasonlóan a bringázást kedvelőknek leírjam az általunk tapasztaltakat, és akik még nem kezdték el azok megkedveljék a világ legjobb sportját.

Tisztelt Bringázó Társaim!

Ahogy ígértem időben és útvonalban is össze állt a nyári túra.

A túra induló napja július 25.-e egy szombati nap lenne, amikor is reggel 7-körűl indulnánk, első megálló Piliscsabán lenne a templom kertjében, ahol egy kis reggeli pótlás után irány Esztergom, majd ismét egy kis pihenő, és irány a Szlovákok. Párkánytól a cél még kb. 55 km.

Itt a kemping Kalinlakovo nevü falu mellett van, úgy hívják, hogy Margita a Ilona. Remélhetőleg lesz hely, bár szeretnénk előre lefoglalni. Van olyan kemping amelyik nem ír árat és ahogy néztem a többit 2és 5 euró között mozognak az árak, persze minden viszonylagos, mert időközben is emelhetnek árakat, így volt ez az olaszoknál is, ott is az euró bevezetése után dupla összegért kempingeztünk.

Annyit a résztvevőkről, amint írtam, megyek én, Lajos Barátom, és kis családom akik kocsival jönnének és vinnék a csomagok java részét. A család tagjai: Feleségem, Fiam, az ő Felesége, és két lány unokám. Ebből kifolyólag szűkös egy hely marad a kocsiban szükség esetére. Vinnénk egy pót bringát, ha valakinek gondja lenne, akkor a szervizig, vagy valami műhelyig el tudjunk jutni. Egy 1800-as Ford Fiestával mennének amin van egy 360 literes csomagtartó, meg az ő kis csomagtere. A boksz mellé felfér egy kerékpár tartó,így áll össze a kísérő gárda, illetve előttünk mennének és úgy szoktuk, hogy 20km.-ként megvárnak. Akkor egy kis frissítő és taposás tovább, persze közben rengeteg kép készítés.Első nap különösebb látnivaló nélkül telik, érkezés a kempingbe úgy 4 óra körül, persze ez a résztvevők tempójától és sok egyébtől függ, amit írok az csak tájékoztató jellegű, hiszen minden bringás tudja, hogy elég egy műszaki hiba és borul az egész. Ez a rész kb.135 km.

2.-nap Kalinlakovo- Léva- Zarnovica-Oslány- Cerenany- Novaky- Bojnice- Prievidza- Ziar n. Hronom- és Zólyom, vagy Zólyom előtt van egy kemping Kovácova néven. Ez elég hosszú szakasz de ha elhagyjuk Bajmócot akkor már nem olyan nehéz a hátra lévő rész, persze ez is függ az időtől meg sok egyéb mástól. Ez a szakasz kb. 160 km. Ez lehet 10-15km-rel kevesebb a fentebb említett kempingig.

Itt már van látnivaló bőven. Azt szoktuk csinálni, hogy útleírásokból kiírjuk a látnivalókat és így célirányosan állunk meg. Persze a korona Bajmóc, de az út hosszúsága miatt és a tervezett idő miatt tovább kell menni, mert a következő szakaszok nehezebbek lesznek és csak így tudjuk tartani a betervezett 8 napot.

3.nap Zólyom, vagy Kovácova-Banska Bystrica-Donovaly- Ruzomberok- Dolny Kubin. Dolny kubin mellett van egy kemping. Ez a távolság kb.95km. Itt már az Árva folyó partján megyünk útba ejtve Árva várát. Ezzel csak az a baj, hogy hétfői napokon be vannak zárva a múzeumok és egyéb látványosságok. Vagy azt csináljuk, hogy  megvárjuk kedden míg kinyit, merthogy hétfőn érkezünk ide és kedden reggel megyünk tovább, vagy pedig csak körbe járjuk, ez lenne a rosszabb megoldás, mert gyönyörű belülről.

4.-nap Dolny Kubin- Turdosin-Chyzne /ez már a Lengyel határ/-Jablonka-Lubien. Ez a távolság is kb. 95km. Itt vagyis a Lengyel oldalon gyönyörű fatemplomok mutogatják magukat az út mentén és általában nyitva vannak. Meglepő a nagyságuk, a méltóságuk a régiségük, szívesen töltene el az ember benne egy pár órát meditálással. Lubien környékén nem találtam kempinget, így aztán ez lesz a legnehezebb éjszakánk hiszen marad a vadkempingezés.

5.nap Lubien-Stroza-Myslenice-KRAKKÓ. Ez mindössze 55-58 km. Dél körül benn vagyunk Krakkóban lepakolunk a kempingbe és irány a Vár!,-merthogy másnap már tovább kell menni. Van Krakkótól keletre egy sóbánya ahova helyi járattal ki lehet menni, aki akarja megnézheti ezt is.

6.nap. Krakkó-Nowy Targ- Zakopane. Ez kb. 100 km. Itt a kemping. Különösebb dolgot nem kell hozzá fűzni, hiszen mindenkiben él a kép Zakopánéról és a Magas-Tátráról. Igaz is eddig nem beszéltünk a terepviszonyokról. Besztercebányát elhagyva jön elősször az Alacsony-Tátra Rózsaheggyel, utána pedig a Magas-Tátra, ami már az alacsony után nem is olyan magas. Úgy 1000 és 1200 m között haladunk majd. Vissza fele persze ugyan ez a játék, hiszen a Lengyel oldalról is fel kell menni a hágóra ami lengyel oldalon Lysa Polana, Szlovák oldalon pedig Javorina.

7.nap. Zakopáne-Zdiar-Spisska Bela- Késmárk- Lőcse- Szepesváralja-és Chminianska N. Ves. A térkép itt jelöl kempinget, de a Szlovák kimutatásban nem említik, én meg bizony nem emlékszem, mert mikor erre jártunklementünk Kassáig majd meglátjuk. Ennek a kempingnek mivel nem szerepel a nyilvántartásban, így nincs telefonszáma. Marad a Kétely.

Az itt látható nevezetességről  nem kell beszélnem.

8.nap Chminianska N.Ves- Eperjes- Kassa- Tornyosnémeti-Hidasnémeti. Ez  kb. 90 km.

Utána a Rákóczi expressz és irány Budapest érkezés este kb 10-11 között.

Ez azt jelenti, hogy augusztus 1-én este érünk haza, ha minden úgy megy ahogy elterveztük, persze nem hagytunk esőnapot, bízva abban, hogy nem lesz eső, de azért nem lehet kizárni a rossz időt, így átcsúszhat az érkezésünk 2.-ára azaz vasárnapra.

Tisztelt Túrázók ezek után kérek véleményeket és persze azt is ezeket tudva kinek jó ez az időpont és ki tud jönni, hiszen meg kell rendelni a kempingeket és a kempingekben a faházat aki azt akar, vagy a sátorhelyeket, hiszen nem mindig toleránsak velünk szemben, ezt tapasztalatból mondom.

Összes  távolság kilóméterben kb. 850-900 km.

Ezek után várom a kérdéseket és egyebeket, hogy meg tudjuk beszélni a részleteket.

Addig is Bringára fel, mindenkinek jó kerekezést kívánok!!!

Oldal: Július 25-től aug.1-ig
Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek! - © 2008 - 2024 - kerekezes.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!