Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek!

Ezt az oldalt azért készítem, hogy a hozzám hasonlóan a bringázást kedvelőknek leírjam az általunk tapasztaltakat, és akik még nem kezdték el azok megkedveljék a világ legjobb sportját.

Kedves Bringázó társaim!

Mindig azzal kell kezdenem, hogy” hosszas hallgatás után”- ez sajna így van. Olyan hamar elszalad egy év és persze benne a nyár, hogy mire észbe kapunk készülünk az őszre, majd a télre.. Fenn vagyok több túrázással és kerekezéssel kapcsolatos oldalon, de az a tapasztalatom, hogy nem igazán jönnek össze új társaságok, talán azért, mert nem tudja az ember, hogy akihez ő csapódik, vagy hozzájuk csapódik valaki az hasonló teljesítményt bíró, vagy hasonló érdeklődésű mint ő, vagy egy merő stressz az egész túra. Ezen okok miatt és egyéb okok miatt a nyárra tervezett hosszú túra elmaradt. Pedig előtte Lajos barátommal edzettünk szorgalmasan. Nem vittük túlzásba, de azért nem rettentünk volna meg a 150 km-es napi táv teljesítésétől sem. Tudom sokan mondják most azt, hogy mi az?- de ha valaki mellette látni is akar valamit a tájból, az nem rohan. Eljutottunk mi is a 30-35 km-es átlaghoz, persze ez üres gépekkel, csak a legszükségesebbeket visszük. Ám ez az én koromban már nem egészséges. Igazság az, hogy borzasztó nehéz ma már egyeztetni akár két embernek is a ráérő idejét. Az edzések java része a már jól megszokott Bp. /XX.ker/,-Gyál- Üllő- Felsőpakony-Ócsa, és Budapest. Aztán a másik: Bp.- Pilisvörösvár-Csobánka-Dobogókő- Esztergom- Visegrád-Bp., vagy ennek a rövidített változata, ami Szentendre fele vissza.

Általában az Üllő és környéke köröket szoktuk letekerni, hiszen az nekem 74km. Elmegyünk a templomig ami mellett működik egy „albán” pékség, ha valaki arra jár ne hagyja ki, hiszen olcsó is és finom dolgokat árusítanak.

Ez az út azért is jó, mert aránylag kevés autó jár és aránylag tiszta a levegő, kis fenyves erdő és vegyes erdő között megy javarésze az útnak, és az út minősége is elfogadható.

Ócsára beérve van a városban tájházakból állóocsa.jpg falumúzeum: Aztán nem utolsó sorban a Zsámbéki romtemplomhoz hasonló céllal épített és használt református temploma:

Ez a kör nagyon kellemes és sokadára már lemegy megállás nélkül ami nekem pont 74km.

A Pilisvörösvár –Csobánka-Piliszszentkereszt-Dobogókő-Esztergom Visegrád- Bp. helyeket érintő kört gondolom már mindenki bejárta, hiszen az egyik legszebb köre az országnak. Ezekről képeket nem rakok fel, mert ezek a helyek tényleg közismertek.

Meg kell említenem, hogy ez az év nem az én évem, annak ellenére, hogy imádok kerekezni egyre többször éreztem fáj a derekam, aztán egy kemény rádolgozás kihozott egy hatalmas porckorong sérvet, ami hosszú hetekig keserítette az életem, nem is múlt el, de csendesedett, így aztán kipróbáltam mennyire petyhüdtek el az izmaim, de az az igazság, hogy nem nagyon esik vissza az ember, legfeljebb a sérv nem enged akkora teherviselést, mint előtte.

Aztán jártunk egy nagyon kedvelt vidéken ami nekem az egyik kedvencem, mégpedig Kismaros-Zebegény-Márianosztra-Diósjenő-Nógrád- Kóspallag- és Kismaros, majd Bp.Kismarosról indulva a Dunaparton megy kerékpár út egészen Szobig, közben persze ott van Nagymaros ami kellemes kis várossá nőtte ki magát. Szép a főtere, szép a kompkikötői része. Aztán Zebegény ami ugye az elmúlt korban kifejezetten üdülő központtá nőtte ki magát, igazi lokálpatrióta kis városka a főtéren Koós Károly által tervezett templom áll kellemes kis parkkal, kis utcácskákkal pincékkel, úgyhogy érdemes megnézni. Aztán Szob után egy jobbos és kb. 7-8-km. után enyhe kis emelkedővel következik Márianosztra. Szobtól az út mellett fut egy kis erdei vasút. Márainosztráról már volt szó, de nem birok elmenni amellett, hogy meg ne említeném azt a szépséget amit ez a kis falu nyújt.

Aztán innen egy nagyon kellemes kis úton át lehet karikázni Kóspallagra. Innen pedig Szokolyát érintve a Morgó patak mellett vissza Kismarosra. Megjegyezném, hogy ezen a vonalon jár fel illetve vissza a kisvasút Királyrétre..

Aztán ugyan ezen az úton elindulva mármint Kismaros-Nagymaros-Zebegény- Szob,- Letkés- Vámosmikola-Kemence-Diósjenő-Nógrád-fenykepek-0187.jpgfenykepek-0199.jpgfenykepek-0197.jpg

Szendehely-és ujból Kismaros. Ez a kör úgy 105km.Az előzőekben már tettem említést Zebegényről, az utána következő kis falu ami igen szép környezetben van az nem más mint Kemence. Kisvasúttalkemence.jpg,

kempinggel, szállodával és egyebekkelKemencéről egy gyönyörű erdei út megy át Diósjenőre, amit a térkép is úgy jelöl, hogy fokozottan szép terület. Diósjenö mint általában a hegyi falvak igen szép helyet talált ahhoz, hogy a benne lakók ha kinéznek az ablakon szépet lássanak. Itt van az Oszter Sándornak is az egyik háza amibe, illetve a parkjába készítetett egy fatemplomot, ám ez nem látható a magas kőkerítés miatt. Következik a nógrádi vár, ahonnan a kilátás az egyik legszebb az országban, kezdik rendbehozni:

Innen már rövid úton visszaértünk Kismarosra.

Fentebb említettem, hogy ez az év nem az én évem, nos hát nemrégiben kismotorral estem egyet és a térdem kifordult és még tetézte a bajt, hogy ínszalag szakadások is társultak hozzá, így aztán az orvosok szerint hosszabb időre sarokba kell tennem a bringát. Ez a hír egy öreg kerekezőnek olyan csapás amit nagyon nehezen tud feldolgozni, de mint a mondás mondja „a remény hal meg utoljára” még bízom, sőt biztos vagyok abban, hogy előbb ülök bringára mint azt a körülöttem élők gondolnák. Ahonnan indulni szoktunk Lajos barátommal a z a Kismarosi birtok:

Ezek után azt kívánom, hogy mindenki fokozottan ügyeljen magára és másokra és ne feledjétek: brigázni jó és használjátok ki a jóidő minden percét!

Oldal: Tervezés és valóság
Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek! - © 2008 - 2024 - kerekezes.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!