Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek!

Ezt az oldalt azért készítem, hogy a hozzám hasonlóan a bringázást kedvelőknek leírjam az általunk tapasztaltakat, és akik még nem kezdték el azok megkedveljék a világ legjobb sportját.

2007 évi túra

Végre nekilódúltam amit már régóta terveztem.Mint mindenki más aki arra vetemedik, hogy nyakába veszi az országutak hosszú kilómétereit, meg akarja osztani tapasztalásait másokkal is és főleg azokra a szépségekre felhívni mindenki figyelmét amivel útközben találkozik. Persze fenn áll annak a veszélye, hogy az elejére már nem emlékszik, amiatt, hogy túl sokat látunk egész nap. De erre is van most már megoldás, hiszen a technika a segítségünkre sietett.

Nos azért is jó megosztani egymással a túrákon  tapasztaltakat mert nincs két egyforma útvonal, egyforma tapasztalás az útról.

Magamról annyit, hogy immáron 30 éve tekerek, eleinte vagy 8 éven keresztűl mindig ugyan arra, hiszen annyira szép volt az útvonal, hogy nem tudtunk betelni vele így minden évben augusztus első hetében irány Hollókő-Gombaszög (Szlovákia)-Kraszna Horka-Betler-Kassa-Miskolc-Gyöngyös- Budapest, merthogy Pestről indultunk ugyanis itt lakom .Meg kell említsem kedves barátomat Sanyit azaz Sanyát,akivel ketten róttuk a kitűzött cél felé.

Még annyit, hogy megjártuk Krakkót, Ausztriát a Burgerlandi részt, Velencét, Szlovéniát és még sorolhatnám az ország majd egész területét.

Most a 2007 évi túráról.

Augusztus 13.-án hétfőn indultunk kis családommal a feleségem, menyem unokáim kocsival jöttek no meg persze a csomagok java része. Nagy pakolászás után 7 órakkor indultunk én és a nagyobbik fiam aki olyan bátor volt, hogy edzés nélkül vagy legalábbis nagyon kevés kilóméterrel a lábában neki mert vágni a135km-es távnak. Az első napi cél Mátrafüred a Sástói kemping.

Első megállónk Gödöllő után a Máriabesnyői kegytemplom, amit gondolom mindenki látott már. Nagyon szépen kialakították az egész környékét .Megjegyzem, hogy annyira szeretem ezeket a túrákat, hogy készülök rá útvonal kidolgozásban, műemlékek látnivalójában és mindenben. Napokkal előtte már lázban égek pedig nem vagyok már fiatal, ebben az évben töltöm a 60. évemet. Nos úgy 9 óra körűl értünk oda, nagy fényképezések az első kajálás. Megnéztük a fő és az altemplomot és mindent ahova be lehetett menni. Utána indulás Aszód, Hatvan, Gyöngyös. Aszódon a kastély megtekintése, majd legközelebbi megálló Hatvan.

Az út idáig nem nehéz, különösebben szintkülönbséget nem írok hiszen aki bringázik csak a cél lebeg előtte, nem foglalkozik az emelkedőkkel, hiszen a dombnak van másik oldala is.

Hatvan után egyhangú az út egészen Gyöngyösig .Említésre méltó, hogy Hatvan előtt az út autóútba megy át egy pár kilóméteren keresztűl. Gyöngyös csak keresztűl vágtattunk,hiszen visszafele akartuk megnézni. Gyöngyösről kiérve van egy kis húzósabb emelkedő,de egy kb.10 perc alatt le lehet győzni. Gyöngyösről kiérve egyfolytába kellemes kis kaptatón mentünk felfele egész Mátrafüredig, innen még e tető egy kicsit feljebb van. Megkerestük a kempinget, ahova kellemes bringázás után úgy délután 3 körűl értünk. Persze már otthonról lefoglaltuk a faházakat, így aztán csak be kellett pakolni és indulhatott a lecsófőzés amit a  hölgyekre bíztunk. Kaja után jól esett egy-két doboz sör. Nagyon kellemes helyen van a kemping, kis tavacska partján terül el .és az elosztása nagyon jó. A meleg fürdő csodákra képes, az egésznapi kínlódásokat elfelejti az ember. Még egy kis tábortűz melletti beszélgetés a következő nap megbeszélése és utána pihenő.

Másnap reggel azaz 14.-én felkelés 6-kor, kávézás, reggelizés persze mindez a reggeli tisztálkodás után összepakolás és 7órakkor indultunk.  Ezen a napon nagyon tartalmas és élményekben látnivalókban gazdag napnak néztünk elibe. Az útvonal Mátrafüredről vissza Gyöngyös fele és a falu vége előtt egy bal kanyarral letértünk Abasár fele. Abasáron megnéztük Aba Sámuel szobrát a róla szóló tájékoztatót és a szobor mögött lévő templomot. Következett Markaz, itt van egy nagyon kellemes kis víztározó. Igaz,hogy pecáznak benne és elég zavarosnak tűnik, de meg lehet mártózni benne.  Innen az út vissza a faluba kissé  meredek, de csak párszáz méter .Innen a faluk egész közel vannak egymáshoz, úgy 5 km.körül.

Következik Domoszló. Átlagos kis falu a bora gondolom jó és a faluba érve nagyon szép pincék mutogatják ajtajaikat az arra járóknak. Domoszló után Kisnána, nagyon szép kis várral a falu közepén. Előtte van egy kis tér ahol kissé kénes forrásvizet lehet inni. A vár igen tetszetős, be lehet járni minden zegét-zugát. A vár megtekintése után és a fényképezgetések befejezése után Verpelét elé érve balra elkanyarodva 4 km.re van egy nagyon szép kis falu Tarnaszentmária, nekem a szívem csücske ez a kis falu hiszen egy Árpádkorabeli kis templom áll a falu közepén ahova be lehet menni a hét minden napján eddig egy aranyos öreg bácsi volt az idegenvezető, mikor mi voltunk akkor már egy hölgy .Nagyon barátságos és mindent tud a templomról. A templom alagsorában azt mondják, hogy Szt. István király Mihály nevű sógora van eltemetve, egy egyszerű kis sírkamrában de csodálatosan kialakított teremben. Érdemes megnézni, olyannyira, hogy az ember ha egyszer ott járt vágyik vissza. (a hely szelleme) szokták volt mondani. Nos itt uzsonnáztunk és irány Egerszólát, odáig még valahogy lehet közlekedni az úton de onnan Egerig igen gyalázatos az út, csak lopakodó tempóban lehet haladni. Eger persze kárpótol mindenért .Nagyon nem írok sokat róla hiszen szerintem mindenki járt már Egerben. Egerből észak-keleti irányba Felnémet és Felsőtárkány fele visz az út, itt elkezdődik a Bükk közepe fele a folyamatos kaptató. Nagyon fogós mert látszólag nem nehéz de folyamatosan emelkedik. Végül is Répáshután a nemrégiben elkezdett kialakulóban lévő kempingben szálltunk meg, a két faház egyikében. Akkor még csak felvolt építve, de nem volt berendezés, így a padlón aludtunk, de a fáradt embernek mindegy, hogy hol alszik, itt is a jó meleg fürdő volt a lényeg. A kemping egy völgyben van és reggel onnan felmászni a Lillafüred fele vezető útra jó bemelegítésnek számít.

Harmadik nap 15.-én  Répáshutáról a szokásos reggeli tortúra után és az előbb említett edzés után irány Lillafüred, előtte még Hollóstető, majd Lillafüred. Csodás ajándéka a természetnek és az ember alkotni vágyásának ez a terület. A Palota szálló, előtte a tó, hát nehéz tőle megszabadulni, de hát a betervezett út megtétele kötelez, így irány Miskolc megnézzük a fatemplomot és a belvárost és tovább megyünk Kazincbarcika fele, majd Sajókaza,- Felsőkelecsény,-Zubogy,-Ragály, itt utolértünk két angol bringást, Trízsig együtt, majd rálépve a pedálra Aggtelekig meg sem álltunk. Aggteleken van talán a környék legszebb kempingje a Baradla. Formás kis faházak jó fürdő, csodás kajával rendelkező étterem,és a csúcsok csúcsa a cseppkő barlang. Itt telik az idő. Általában minden nap 3 és 4 óra között érkeztünk a kempingekbe, így ide is. Hamar eltelt az idő és hamar eljött a reggel.

16.-án csütörtökön fájó szívvel és elhatározva, hogy még vissza jövünk nehezen de elindúltunk. Az úti cél Szilvásvárad. Addig persze még néhány kilométer hátra van. Vissza Trízsbe, onnan Ragály,-Serényfalva,-Bánréve,- Ózd,- Farkaslyuk,-Csernely,-és Szilvásvárad. Nem egy könnyű szakasz Ózdig még elmegy,  de Farkaslyuktól igen fogós egészen Szilvásváradig. A Már előre lefoglalt szokatlanúl nagy légterű faházak gyönyörű parkban vannak. Nagyon szép környezet ide is vissza vágyik az ember, mint ahogy mi sem először járunk itt. Séta a barlanghoz, sajna a fátyol vízesés a nagy meleg miatt éppen csak csordogál. Az ősember barlanghoz vezető út azonban kárpótol mindenért, nem beszélve az út mellett lévő pisztráng sütőről és a jó hideg sörről. Visszatérve a bázisra hatalmas fürdőzés talán az összes melegvizet kifürödtük. Este paprikáskrumpli főzés ami igen jól esik, persze ilyen útszakasz után igen megéhezik az ember és a jó otthoni ízek igen csábítóak. Este mindannyian eldőltünk és igen hamar eljött a reggel.

17.-én Szilvásváradról Recsk fele indultunk, közben azokra gondoltunk akik itt szenvedtek és titkon arra gondoltunk, hogy talán meg lehetne nyitni megint(ez csak vicc). Az út melletti közértben vásárlás egy kis energia pótlás és irány Bélapátfalva innen a cementmű miatt gyorsan tovább, majd Sirok, a várat nem volt kedve megmászni a társaságnak, így tovább Parád,- Parádsasvár, innen megkezdődik az alattomos emelkedő és Mátraházán keresztűl Kékestetőig nincs is vége. Immáron sokadszorra ismét az ország tetején. Egy szó „gyönyörű”.

Gurulás Mátraházáig majd még egy kis emelkedő és ismét gurulás Mátrafüredig. Ujból  a Sástói kemping, ahol hatalmas grillezés és az Egerben vett muskotály elfogyasztása, ami rendkívül jó hangulatot varázsol kedves kis családom minden tagjára. Unokáimról is kell szólnom pár szót. Rendkívül türelmesen viselkedtek és élvezték az egész utat.

18.-án eljött az utolsó nap. Szomorúan pakolásztunk és a szokásos időpontban elindultunk Gyöngyös irányába. Gyöngyösön városnézés,a főtemplomban megemlékezés Vak Bottyán kuruc vezérünkre aki itt van eltemetve, és innen Hatvan, Aszód, és Gödöllőn át haza. Délutén 3 óra körül érkezés a mi kis otthonunkba.

Összegezve ezt a kört mindössze 531 km. volt a megtett út és ez napi lebontásba úgy 80 km. jelent. Az időjárás mindvégig nagyon jó volt. A szint különbséget el lehet képzelni Budapest és Kékestető között.

Summázva mindenkinek ajánlom, hisz az egyik legszebb tájakon megy keresztűl és nem is hosszú.

Ezek után minden túrázónak jó és tartalmas túrázást kívánunk.

Ha felkeltettük érdeklődésedett olvasd el a folyamatosan feltöltendő túráink leírását is és a hozzátartozó képeket is.

Ha fel   akarod venni velem a kapcsolatot e-mail címem: id.titi949@gmail.com

Mindenkinek jó kerekezést. Ne feledjétek mindjárt itt van március 15.-e és kezdődik a szezon.

Oldal: Kerékpártúra 2007
Üdvözlet minden kerékpártúrát kedvelőnek! - © 2008 - 2024 - kerekezes.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!